خواص اذکار
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

 خواص ذكر "لاحول ولا قوة الا بالله"

در آموزهای دینی ومذهبی یک سری اعتقادات وتوسلات وتوجهات باطنی وجود دارد. که با برقراری ارتباط بین خالق ومخلوق ایجاد می شود واین ارتباط  نوعاَ از را ذکر وتوجهات قلبی وبکار بردن یک سری از اذکار و اوراد حاصل می شود که در روایات متعدد ومستند از اهل بیت علیهماالسلام نیز به مفیدبودن آنها اشاره شده است،لذاسعی بر این است که تعدادی از این اذکار برای استفاده شما عزیزان وبزرگوران ارائه گردد. به امید اینکه خداوند تبارک وتعالی عنایتی بنمایندوتمامی حوائج ،حاجتمندان مرتفع شود ونویسنده را از دعای خیرتان فراموش نکنید.         الاحقر غلامرضا ایمانی

صد بار بعد از نماز صبح

امام رضا(علیه‌السلام) فرمود: هر كس پس از نماز صبح صد بار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیك‌تر شده و به راستى كه در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.(- سفینة البحار، ج 1، ص 661.)

از حضرت رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده كه فرمود: شیطان بر دو قسم است: شیطان جنى، كه با گفتن «لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» از شما دور مى‌شود.

و شیطان انسى، كه با فرستادن صلوات بر محمد و آلش «اللهم صل على محمد و آل محمد» از شما دور مى‌شود. (- امید درماندگان ، ج 2، ص 223و 234)

امام على(علیه‌السلام) خطاب به كمیل بن زیاد مى‌فرماید: اى كمیل! هر روز نام خدا را بر زبان جارى كن و بگو: «لا حول و لا قوة الا بالله»؛ بر خدا توكل كن، ما را یاد كن، نام ما ببر و بر ما درود فرست.

اى كمیل! به هنگام غذا نام خدایى را كه با اسمش هیچ دردى زیان نرساند و نامش براى هر بدى و دردى درمان است به زبان آور.

اى كمیل! به هنگام هر سختى بگو: «لا حول و لا قوة الا بالله» تا خدا آن را كفایت كند. و به هنگام نعمت بگو: الحمدلله تا زیاد شود و چون روزى‌ات دیر رسد، استغفار كن تا خدا گشایش دهد.(تحف العقول ، ص 182.)

رفع درد و اندوه

از پیغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) روایت شده است كه فرمودند: ذكر "لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم" گنجى از گنج‌هاى بهشت است و آن باعث شفا یافتن از نود و نه درد است كه آسان‌ترین آنها اندوه است.( - ثواب الاعمال ، ص 341 و 342)     التماس دعا

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:36 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 447
بازدید کل : 22377
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403